Memphis

13 juni 2019 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

We hebben uitgechecked in Nashville en begonnen aan een 3 uur durende autoritje over de Interstate 40 West (snelweg) naar Memphis.
Onderweg bij Wendy's gegeten. Niks vega, behalve friet en sla (ook niet slecht), maar wel hele slechte bediening.
Rond half 4 waren wij bij ons hotel. Het La Quinta in Memphis. 2 straten van Beale street en aan dezelfde weg als de Sun Studio.
Mooi, nieuw hotel met uitstekende kamer. Voor 1 nacht slapen meer dan prima.
Omdat de Sun Studio's om 17.30u dicht gingen, zijn we hier direct naartoe gegaan. Wel met de auto, omdat we aansluitend naar het Martin Luther King memorial wilde.
Aangekomen bij Sun Studio zijn we direct naar binnen gegaan om de rondleiding te regelen. De laatste begon om 17.30u en hier konden we nog mee. We moesten wel een uur wachten, maar met een drankje, rondneuzen in de merchandise shop en alvast veel foto's maken, was dit zo voorbij :)
Het gebouw waar de shop en entree is, maakte vroeger geen deel uit van de studio's, maar hebben ze later erbij betrokken om toeristen te ontvangen. Tot 1997 hebben er andere bedrijven in het pand van de Studio gezeten, maar gelukkig is er nooit verbouwd, dus ziet alles er nog precies hetzelfde uit. En hebben ze voor de rest alles zoveel mogelijk in de originele staat teruggebracht met hulp van Sam Philips (eigenaar Sun records). De rondleiding was indrukwekkend. Het eindigt in de opnamestudio zelf (het zijn maar 3 ruimte die er origineel waren). Hier staat een kruis, met tape gemaakt, op de vloer waar Elvis stond toen hij zijn eerste single opnam in de studio. De tourguide wilde het kruis aanwijzen toen ik er (per ongeluk) op bleek te staan 😁 Hij zei: "ladies and gentlemen, the new queen of Rock 'n Roll" 😂 En wees naar mij. Werd er verlegen van...
De originele microfoon die er toen was, stond er nog. Deze mocht je aanraken en foto's maken. Er staat ook een piano gedoneerd door Jerry Lee Lewis! Al met al was dit een fantastische ervaring en een droom die uitgekomen is.

Na de Sun Studio zijn we naar de Martin Luther King Memorial gereden. Dit is waar hij is doodgeschoten. Hij verbleef toen in het Lorraine motel in Memphis. Dit is aan de voorkant nog zoals het destijds was, maar het motel is nu het Civil War museum. Wij waren hier te laat, maar het was niet onze bedoeling om het te bezoeken. Deze plek is zeker de moeite waard om te bezoeken.

Nadat we alles bekeken hadden zijn we terug naar het hotel gereden en van daaruit lopend richting het centrum. Onderweg kwamen we langs een baseball stadion waar een wedstrijd bezig was van de Memphis Redbirds. (spelen net onder de Major League) Robert-Jan was nieuwsgierig en vroeg aan de mensen bij de ingang wat er aan de hand was. Deze man zei dat we wel even mochten gaan kijken, ook zonder kaartjes. Super aardig! Erg leuk om zo'n groot honkbalstadion een keer vanbinnen te zien. Na 15 minuten zijn we verder gelopen. Bij TGI Friday gaan avondeten. Helaas was dit niet een al te groot succes. Eten was goed, maar bediening en netheid liet te wensen over, zullen we maar zeggen 😅

Robert-Jan en ik wilde nog graag naar Beale street. We zijn samen teruggelopen naar het hotel. Even opgefrist en daarna zijn we teruggelopen. Tonny is niet meegegaan.
Ik wilde heel graag naar Jerry Lee Lewis' Honky Tonk. Helaas was hier de livemuziek al afgelopen voor deze avond (21.00u?!) We hebben hier toch even een drankje gedaan. Het was niks speciaals jammer genoeg.
Het was wel speciaal om op Beale street te zijn, maar ook wel een desillusie. Leek een beetje op een strip op Mallorca of zoiets. Veel drinkende mensen, vooral redelijk veel jongeren, van net boven 21. We zijn twee keer heen en weer gelopen. Er was op veel plekken live-muziek, maar niks echt bijzonders. Doodmoe en enigszins teleurgesteld zijn we terug naar het hotel gelopen en gaan slapen om ons op te maken voor een dagje GRACELAND.
Ik was te moe om iets te schrijven, vandaar dat ik een dagje achter lig.
Nu is het 23.00u, de dag van Graceland en hier heb ik ook genoeg over te vertellen :)
Dit ga ik morgenvroeg (voor jullie morgenmiddag) doen, dus....nog een geduld. haha!

1. Riny Leers-Jaspers:
    15 juni 2019
    Wat een ervaringen hebben jullie al opgedaan geweldig en krijgen jullie het nog allemaal onder de pet? anders klep open want er moet nog een hele week bij
  2. Vera:
    15 juni 2019
    Wat een avontuur, leuk om mee te lezen! 😘
  3. Jaak:
    15 juni 2019
    Ben benieuwd naar wat jullie van Graceland vinden.