New Orleans dag 1

18 juni 2019 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Om 10.00u staan we klaar om te gaan ontbijten. Ik heb op tripadvisor (fantastische website!) een hoog aanbevolen ontbijt/brunch/lunch zaak gevonden, genaamd “The RUBY SLIPPER”.  Deze heeft inmiddels drie vestigingen in de stad en één ervan ligt ook aan de Canal Street op 10 minuten lopen van het hotel. Ideaal! Het zit er propvol met toeristen en we moeten even wachten op een tafeltje. Dit is inderdaad maar even, want nog geen 15 minuten later zitten we. Je kunt hier overigens niet reserveren. Het is een leuke tent en de koffie smaakt zalig J Het eten ziet er heerlijk uit en mijn pancakes met fruit waren ook zalig! Een echte aanrader dus.
Na een klein uurtje zijn we met het trammetje richting French Market gereden, een overdekte markt. Ze hebben er handgemaakte mooie spullen, maar ook rotzooi die je overal krijgt. Ik werd een beetje onpasselijk van de krokodillentenen die je kunt kopen. Hier ligt zelfs het meest bekende krokodillenvlees eettentje, BLEH! Maar ja, voor mij is dat hetzelfde als varkensvlees.
We zijn French Quarter verder ingelopen om te gaan kijken naar de andere muziekstraat Frenchmen street. Dit is meer ons straatje. Wel veel muziek, maar geen zuipfestijn en niet zo druk. Helaas begon het weer te regenen en nadat we de straat op en neer gelopen waren, zijn we een barretje binnengeglipt om te schuilen, wat te drinken en te genieten van een jazz trio. Ze speelde typische, heerlijk rustige New Orleans jazz. Een gitaar, contrabas en saxofoon. We besloten om deze straat vanavond nog eens te bezoeken en nu verder te gaan. Aangezien het nog steeds wat regent gaan we met de tram terug richting riverside, want daar ligt, Riverwalk, een overdekt winkelcentrum MET airco. Best welkom met deze hoge luchtvochtigheid. Hier hebben we een paar uur doorgebracht en bij Café Monde een kopje koffie en een fameuze NOLA (New Orleans) beignet gegeten. Lijkt op een nonnevot en berliner bol, maar dan zonder vulling. Niets bijzonders dus ;)
In de late middag zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben Robert-Jan en ik even lekker gezwommen, heerlijk!
We spreken af om rond 18.00u te gaan avondeten. Robert-Jan wil graag een keer naar een echt Amerikaans steakhouse. Hij heeft het uitgezocht en ik heb eens een keer niet gekeken wat het voor iets is….We nemen de tram richting Magazine Street en zoeken het restaurant “Chophouse New Orleans”. Op nog geen 10 minuten van Canal Street ligt het. We doen de deur open en lopen een heel sjiek restaurant binnen. Haha lachen! Drie man bij de entree, iemand die de hele avond live achter een piano muziek zit te spelen. Nou, we kunnen nu niet meer echt terug en misschien is het wel heel goed. We worden naar een tafeltje geleid. Onze ober brengt water en vraagt wat we willen drinken. Doe maar drie cola light. Whaha, dat gezicht van die man. Een glas huiswijn kost $9,- en het goedkoopste hoofdgerecht, $36,- Moet je wel nog friet, sla of iets anders apart bestellen. Ze hebben wel voor mij een speciale, staat niet op de kaart, vegetarisch bord samengesteld. Alles was overigens wel uitmuntend lekker, dus je krijgt wel waar voor je geld.
Als dessert wil ik toch heel graag de, chipped direct from New York, Cheesecake. Wat een stuk. ZALIG! Zelf ik, het dessertmonster, kreeg het niet in een keer op, dus werd het netjes in een bakje gedaan en in een tas alsof ik net hele dure schoenen gekocht had. PS: ik heb er nog twee keer van gegeten.
Na het diner, want zo mag je dit wel noemen, zijn we even terug gegaan naar het hotel om ons op te frissen en Tonny veilig terug te brengen. Robert-Jan en ik zijn daarna terug naar de stad gegaan, naar Frenchmen street. Er speelde een brassband op straat en uit alle hoeken klonk goede muziek, maar ik, sukkel, was mijn ID vergeten en dan kom je in heel veel clubs niet binnen. Helaas! We kwamen uit bij de kleinste bar van de straat waar stevige blues uit de speakers klonk. Dit stond ons wel aan. Het  deed ons denken aan Danko Jones en oude ZZ Top. 3 mannen die erop losbeukte. VET!
We hebben het niet laat gemaakt, want er komt nog een dag New Orleans en we hadden alweer zoveel gezien en meegemaakt vandaag. Het bed lonkt…..Slaap lekker!

1. Jaak:
    29 juni 2019