Going home.....

20 juni 2019 - Nattenhoven, Nederland

Om half 10 staan we in de lobby van het hotel en wordt er een taxi voor ons gebeld. Deze doet er ongeveer een half uur over om bij het vliegveld te komen. We zijn dus ruim op tijd en hebben hier ontbeten. Onze binnenlandse vlucht naar Washington Dulles vertrekt om 12.05u en komt om 4.00u lokale tijd (1 uur later) aan. Deze vlucht is netjes op tijd en de vlucht verloopt soepel. We zouden (maar) 45 minuten hebben om van de ene gate naar de andere te komen, maar daar ligt alles dicht bij elkaar, dus dat ging prima. We vonden het zelfs prettig dat we niet zolang hoefde te wachten.
De vlucht naar Amsterdam was al van vliegtuig gewisseld de dag ervoor. Waarschijnlijk naar een groter vliegtuig en er waren mensen die een andere stoel hadden, dan dat ze geboekt hadden. Hier waren al een aantal mensen niet blij mee. Wij waren twee rijen naar voren geschoven, maar we hadden dezelfde stoelen, naast elkaar. Het vliegtuig had een half uur vertraging en toen we eenmaal mochten boarden en we allemaal in het vliegtuig zaten, duurde het nog tergend lang voordat er iets van beweging in kwam. Toen we eindelijk richting vertrekbaan reden, stonden we weer lang stil. Na een uur in het vliegtuig te hebben gezeten, zonder iets te zijn opgeschoten, klonk de piloot door de speakers dat we terug moesten, want er was een technisch mankement aan het vliegtuig. YEAY…
Terug bij de gate moesten we nog een half uur wachten, omdat ze gingen kijken wat er aan de hand was en hoelang het zou duren. Je mocht er eventueel uit, maar we zijn blijven zitten. Na een half uur bleek dat we niet met dit vliegtuig verder gingen, maar dat er een andere voor ons klaarstond bij een andere gate. We moesten eruit, maar mochten nog niet, want er kwam een andere vlucht aan en we mochten van de douane niet tegelijk met deze passagiers door de gang lopen. Nog een half uur later konden we eindelijk allemaal van boord en kregen we de nieuwe gate door. Het zou nog wel even duren voordat we weer gingen boarden en aangezien wij alleen ontbijt en een stroopwafel aan boord hadden gegeten (we gingen ervanuit dat we toch eten kregen zodra we op weg naar Amsterdam waren), zijn we toen toch maar iets gaan eten. Dit smaakte uitstekend! We hielden wel goed in de gaten of ze nog niet aan het boarden waren. Na het eten zag ik dat de vliegtuigmaatschappij (United Airlines) vouchers aan het uitdelen was á $10,- per persoon om iets te eten. Wij hadden net afgerekend, maar ik ben met de drie vouchers teruggelopen naar het restaurant en de mevrouw was zo aardig om alsnog de $30,- er vanaf te trekken. In tha pocket ;)
Eindelijk dikke 4 uur later dan gepland zijn we vertrokken naar Amsterdam. We zouden op 21 juni om 7.35u lokale tijd landen en dit is 11.40u geworden. Helaas heb ik niet kunnen slapen in het vliegtuig, dus….stik kapot! Maar we waren terug in Nederland.

Nu, zijn we al meer dan een week thuis en geniet ik nog elke dag van herinneringen en foto’s. Ook als ik deze verhalen schrijf komt alles weer boven. Ik ben blij dat ik alles opgeschreven heb, want dit is onmogelijk om te onthouden. Het was een mooie, indrukwekkende reis. Het was ook vermoeiend, maar dat ben je snel vergeten. Ik kan zeker zeggen dat een van mijn dromen uitgekomen is!
En hier ben ik mijn schoonmoeder Tonny (en schoonvader Rob) en mijn man Robert-Jan heel erg dankbaar voor. Dreams can come true ;
Ik vind het jammer dat ik niets meer te schrijven heb. Hopelijk hebben jullie een beetje met ons mee genoten en misschien als je deze reis ooit gaat maken, heb je iets aan mijn tips….Bedankt voor het lezen!!

1. Tonny Kuijer- Crauwels:
    3 juli 2019
    Een heel bijzondere reis in alle opzichten. Fijn dat Nina dit op deze manier heeft weergegeven zodat het straks een mooie herinnering is.
  2. Addie Op den Kamp:
    4 juli 2019
    Mooie verhalen, en leuke foto's, fijn dat your dreams have come true, ik heb een beetje meegenoten😍
  3. Jaak:
    25 juli 2019
    Heel leuke verhalen en bedankt dat je ons heb meegenomen met jullie reis ;-).