New Orleans, Dag 2

19 juni 2019 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag weer om 10.00u afgesproken om te gaan ontbijten in de stad. We zijn met de tram naar de Riverside gegaan en in het winkelcentrum Riverwalk gaan eten. Iets wat een beetje op ontbijt leek waren een soort pannini’s / tosti’s en koffie uiteraard. We zaten binnen aan het raam te eten en buiten zaten mussen op het tafeltje door de raam naar binnen te kijken of we iets lieten vallen. Haha. Ik heb later wat kruimels bij elkaar gemaakt en naar buiten gebracht. Er zat een man frietjes te eten en de vogels pikte de friet bij de man uit het bakje. Zo brutaal! Gelukkig vond de man het ook grappig en probeerde hij het zelfs te filmen met zijn telefoon en wij maar lachen.
Na het ontbijt zijn we buiten langs de Mississippi richting het veerpont gelopen. Deze ligt vlakbij de ingang van het winkelcentrum. We wilde graag met een boot over de Mississippi, maar om nu twee uur over het water te varen, terwijl we al zo weinig tijd hadden, was het pontje naar Algiers een mooi en goedkoop ($3,- enkele reis p.p.) alternatief. Dit was een tip van iemand die een maand in New Orleans verbleef. Goeie tip! Het is een vrij oud pontje en je bent ook snel aan de overkant, maar je kunt buiten zitten en het uitzicht over de stad en het water is prachtig. Aan de overkant ligt Algiers, de, op één na, oudste buurt van New Orleans. We hebben even rondgelopen in deze mooie, rustige buurt, maar het was te warm om verder te wandelen. We hebben het pontje terug genomen en weer met het trammetje naar French Market gegaan. We hebben wat souvenirs gekocht en een drankje gedaan bij BB King’s Blues club, waar live muziek was.
Daarna zijn we door French Quarter gaan lopen en kwamen wij uit bij het Louis Armstrong Park. Geen echt bijzonder park, maar welk wat standbeelden van Louis Armstrong en een aantal mede muzikanten. Bleek dat het park niet heel ver van ons hotel af ligt, dus zijn we het laatste stuk doorgelopen naar het hotel. Het was heet en we waren moe gelopen, dus besloten we met z’n drieën lekker te gaan afkoelen in en bij het zwembad van het hotel. Dat was zalig! Hier hebben we een paar uurtjes doorgebracht en rond 17.00u zijn we ons klaar gaan maken om ons laatste avondmaal in New Orleans te nuttigen.
We hoopte nog ergens in een echte Amerikaanse diner, jaren ’50-’60 stijl, te kunnen eten, maar de enige die er in New Orleans is, was al dicht. Wat dat betreft is New Orleans niet echt Amerikaans. Even verderop lag BB King’s Blues club, waar wederom leuke muziek klonk. Hier hebben ze ook hamburgers en friet, dus het was een goed alternatief. We hebben lekker gegeten en van de muziek genoten. Aangezien we morgenvroeg op tijd eruit moeten om naar het vliegveld te gaan en we nog een lange reis voor de boeg hebben, besloten we om het niet al te laat te maken.
New Orleans (NOLA) is een mooie, bruisende stad, met veel Europese invloeden.
Morgen naar huis, om half 10 nemen we de taxi naar het vliegveld. Jammer dat het (bijna) voorbij is, maar wat hebben we een fantastische reis gehad!