Grand Ole Opry House en meer downtown Nashville

12 juni 2019 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Voor vandaag om 12.00u hadden we een backstage tour in de Grand Ole Opry House geboekt. Deze was, naast het Johnny Cash museum, voor mij echt het hoogtepunt van ons bezoek aan Nashville. Alle grote country artiesten; Dolly Parton, Tammy Wynett, Johnny Cash en Jun Carter, Emmelou Harris, en ga zo maar door, hebben hier gespeeld en ook grote artiesten van andere genres. De rondleiding is super leuk en interessant. Tegen het einde mag je op het podium op de fameuze houten "circle" achter de microfoon staan, waar ze een foto van je nemen die je kunt kopen. Onze gids vroeg vlak voordat ik aan de beurt was waar we vandaan kwamen. Robert-Jan vertelde haar dat we (onder andere) een Janis Joplin tributeband hebben in Nederland. Zij vroeg of ik nog voor hun ging zingen. Dus ik ben naar de microfoon op de circle gelopen en heb een stukje van Mercedes Benz gezongen in de Grand Ole Opry!! KIPPEVEL! Echt een bijzonder moment om nooit meer te vergeten. Uiteraard hebben we aan het eind de foto gekocht en een mooi t-shirt.

Hierna zijn we bij een echt burgerrestaurant gaan eten. Ze hadden er een veggie burger 😋, met frietjes en een bananen milkshake. Boh! Dit was rond 14.00u 's middags en hierna hebben we de rest van de dag niks meer hoeven eten. Haha.

Na het eten zijn we naar downtown Nashville gereden en zijn op de Music City Hop on hop off bus gestapt. Ook hier had ik al online kaartjes voor gekocht, je krijgt dan 10 procent korting per kaartje, dus dat is wel slim om te doen. De rondrit was ook zeker de moeite waard, omdat je dan ook een hele andere kant van de stad te zien krijgt, met wel een hele drukke chauffeur/tourguide. Ze verteld heel veel, maar helaas iets te weinig nuttige informatie. Wellicht dat haar collega's het anders doen, maar ze was wel leuk.
Bij de laatste stop, voordat we helemaal rond waren, zijn we uitgestapt en een stukje gelopen naar broadway. Hier hebben we eerst wat gedronken in een café. Uiteraard weer onder het genot van live muziek. Vervolgens zijn we naar de Ryman Auditorium gelopen om het van buiten te bekijken. Hier is de Grand Ole Opry radio show ooit begonnen, maar later hebben ze het grotere gebouw buiten de stad neergezet en een stukje hout van het podium waar de artiesten op stonden in een rondje uitgezaagd en op het podium van het nieuwe gebouw gelegd. Dit is dus DE "circle". Hier in het auditorium heeft Elvis ook ooit gespeeld.

Van hieruit zijn we over broadway, waar weer overal bands speelde, terug gelopen naar auto. We hadden eerder gezien dat er in de buurt van het hotel een Cooters was. Dit is een Dukes of Hazzard winkel. Er was ook een museum bij. Zo leuk. Schijnt dat er nog twee andere filialen in de US zijn. Weet niet of ze daar ook zo'n museum hebben, want dit was volgens mij door de eigenaresse zelf verzameld en uitgestald. Zo leuk!
Ernaast ligt een Willy Nelson museum en shop. Hier zijn we ook nog even gaan kijken. En als afsluiter van vandaag zijn we nog wat gaan drinken in de bar daar weer naast. Hier speelde ook weer een live band. Echte countrymuziek. Na een lekkere koude Budweiser zijn we teruggegaan naar het hotel. Morgen om 9.00u ontbijten en daarna vertrekken naar MEMPHIS!

1. Addie Op den Kamp:
    13 juni 2019
    Op de circle in the Grand Ole Opry, inderdaad kippenvel😍
  2. Carla:
    13 juni 2019
    Whoww sjiek toch Nina en noe kump dao ouch diene naam op ein plaetje te sjtaon !👍💋❤💋